Kevin Fowler Lyrics

Overview / Lyrics (see all) / Photos / Videos / News

print correct

Guitars and Guns Lyrics

from How Country Are Ya?

"Guitars and Guns" is track #3 on the album How Country Are Ya?.
"Guitars and Guns" is track #3 on the album How Country Are Ya?.

(No other information is available for this lyric - would you like to add something today?)
show more
Edit | show less
Help
What chart rank did the song debut? What is the song about? Has it won any awards?, etc.
Cancel Submit
Thank You
Your introduction will appear once it has been deemed awesome by our team of wizards.

Submit Corrections Cancel

[00:12.17]When I was twelve my daddy gave me a single shot .410
[00:16.29]His grand daddy and his daddy before had pased on down to him.
[00:20.28]My uncle Joe, God rest his soul, left me an old flattop
[00:24.40]Played it 'til my fingers bled no and I ain't never stopped.
[00:28.27]
[00:29.14]Guitars and guns two things that I love
[00:33.51]You might take ém from my cold dead hands but I ain't giving ém up.
[00:37.19]Shooters and six strings, both make my ears ring.
[00:41.99]I'm gonna raise a little hell and have a lot of fun,
[00:44.18]It's guitars and guns.
[00:53.41]
[00:55.54]My momma hated both of them,
[00:57.47]She said now listen son.
[00:59.78]You're gonna wind up in jail or dead if you keep messin' with them guns.
[01:03.77]That beat up old guitar, it's just the devils tool
[01:08.02]For singin' all those drinkin songs,
[01:10.01]I say yeah ain't it cool
[01:12.51]
[01:12.82]Guitars and guns two things that I love
[01:16.88]You might take ém from my cold dead hands but I ain't giving ém up.
[01:20.87]Six shooters and six strings, both make my ears ring.
[01:24.99]I'm gonna raise a little hell and have a lot of fun,
[01:27.48]It's guitars and guns.
[01:29.92]
[01:46.95]Well when they gather around my grave
[01:50.76]To say farewell so long.
[01:51.51]Just give me a 21 gun salute
[01:53.26]And an old Hank Williams song.
[01:56.19]
[01:58.06]Guitars and guns two things that I love
[02:02.24]You might take ém from my cold dead hands but I ain't giving ém up.
[02:06.30]Six shooters and six strings, both make my ears ring.
[02:10.48]I'm gonna raise a little hell and have a lot of fun,
[02:13.10]It's guitars and guns.
[02:14.66]
[02:14.85]Guitars and guns two things that I love
[02:19.09]You might take ém from my cold dead hands but I ain't giving ém up.
[02:22.58]Six shooters and six strings, both make my ears ring.
[02:27.01]I'm gonna raise a little hell and have a lot of fun,
[02:29.51]It's guitars and guns.
[02:30.82]
[02:32.48]When you wanna raise a little hell, have a lot of fun, make a little noise, you gotta get you some
[02:37.41]Guitars and guns

print correct
Listen to Kevin Fowler Radio on Last.fm, Radio.com or Jango

Poll

Vote Now
Next Poll