Neva Again Lyrics

"Neva Again" was written by Collins, William Bootsy / Miller, Craig / Troutman, Roger / Troutman, Larry / Clinton Jr., George / Worrell, Bernard.
Edit
"Neva Again" was written by Collins, William Bootsy / Miller, Craig / Troutman, Roger / Troutman, Larry / Clinton Jr., George / Worrell, Bernard.
For Example...
What chart rank did the song debut? What is the song about? Has it won any awards?, etc.
Cancel Submit
Thank You For Your Submission
Your introduction will appear once it has been deemed awesome by our team of wizards.
  • Play Video
  • Correct
  • Print

Neva Again Submit Correct Lyrics

Submit Corrections Cancel

Get down, get down
Get down, get down
Get down, get down
Get down, get down

Lift every voice and sing
Yeah, but we gon' lift every fist and swing
So save the Negro spiritual
It's 1992 and niggaz need a miracle

And no more song and dance
Like we shall overcome, and ain't got a chance
Y'all stuck on 'I have a dream'
Need to put the picket sign down and get on the team

Stand up and do somethin'
(Get down, get down)
Stop beggin' for a meal, 'cause everything is real
Nigga look at yourself, you in hell
Claimin' welfare, or should I say fare-well

Mr. Christian, you was too spooky
Now Bush wanna slave, and Russia wanna nuke me
And the most you can tell me is love thy enemy?
Stay off the Hennessey

Pops I want freedom, so hand me the nine
(Get down, get down)
You can pray for yours, but I'ma go get mine
Now how long has it been?
For a hundred and thirty-seven years, but neva again

Neva neva, neva again
Neva neva, neva again
Neva neva, neva again, neva again
Neva neva, neva again

God bless America but for what?
How 'bout God damn America, the slut, yeah
Now I can name that tune
'Cause the land of the free is sellin' Negroes at noon

But how soon we forget
Mention the holocaust, niggaz have a fit
Sorry it's real but I'm fresh out of tears
'Cause lynch that nigga's still ringin' in my ears

I want freedom, justice, equality, Islam
(Get down, get down)
So it's hard to keep calm
When I'm accused of bein' racist for lovin' my people first
Now they wanna put me in a hearse

But black people never made white slaves
And we was too lovin' to put Jews in a oven
But the pilgrims wasn't so friendly then
And by the way, I never ate a Indian

So who's the real savage?
(Get down, get down)
Six feet tall on the average
Mark the number of the goddamn beast
To the East my brother to the East say neva again

Neva neva, neva again
Neva neva, neva again
Neva neva, neva again
Neva neva, neva again, neva again

Neva neva, neva again
Neva neva, neva again
Neva neva, neva again
Neva neva, neva again, neva again

Oh, say can y'all see?
It's the home of the slave, land of the never free
America me, the so called Negro
With another verse, so here we go

As long as y'all been givin' me hell
(Get down, get down)
No wonder there's a crack in the Liberty Bell
To tell on America the beautiful
The bitch need a face lift, for this race myth

And now for you to pull a caper, kidnap rape her
The penalty is death
'Cause we ain't forgave or forgot
Blacks bein' murdered, tortured and shot

Six hundred million, one eighty sevens
It's bringin' wrath down from the heavens
So let my people go Pharoahe, the arrow
Is point at your dome, and if we don't make it home

Cancel Christmas
Like E P M D we got some unfinished business
From way back, payback for your sin
(Get down, get down)
So paleskin', tell a friend, neva again

Neva neva, neva again
(Get down, get down)
Neva neva, neva again
(Get down, get down)
(Get down, get down)
Neva neva, neva again, neva again
(Get down, get down)

Neva neva, neva again
(Get down, get down)
Neva neva, neva again
(Get down, get down)
Neva neva, neva again
(Get down, get down)
Neva neva, neva again, neva again
(Get down, get down)

Neva neva, neva again
(Get down, get down)
Neva neva, neva again, neva again
(Get down, get down)

Neva neva, neva again, neva again
(Get down, get down)
Neva neva, neva again, neva again
(Get down, get down)

Songwriters
COLLINS, WILLIAM BOOTSY / MILLER, CRAIG / TROUTMAN, ROGER / TROUTMAN, LARRY / CLINTON JR., GEORGE / WORRELL, BERNARD

Published by
Lyrics © EMI Music Publishing, Sony/ATV Music Publishing LLC, A SIDE MUSIC LLC

Listen to Kam Radio on Last.fm, Radio.com or Jango

Latest News